Salgótarjáni Tájak Korok Múzeumok Klub Egyesülete

2013.08.24 Túra a Kercseg-laposra

Kedves Klubtagok!

Egyesületünk túrát szervez a Karancs oldalában lévő Kercseg-laposra.

Kasza Bélával kedden előzetesen bejártuk a túraútat. Felvételeket készítettünk, melyek közül párat csatolunk.

A STTKMKE Kercseglapos-túra tervezett programja:

2013.augusztus 24.-én (szombat) gyülekezés a Galcsik fogadó előtti járdán.
08:30-kor indulunk a Karancs utcában lévő "Kereszt"-felé. Innen kezdjük a kapaszkodást a Pipisre.
A sárga jelzésen (Bányász körút) haladva megállunk az új Országzászlónál, majd megkeressük a régi Országzászló emlékhely maradványait. Nagyobb szintkülönbséget az egész túra során eddig tapasztalunk.

Továbbhaladva Károly-akna fölött, majd a Kemerovó és a Gyurtyános közötti gerincen gyalogolunk. A volt "Vadaspark" térségében jobbról a Tarján vendéglőtől piros jelzésű túristaút csatlakozik be, innen a követendő jelzés színe: piros-sárga. A Gyertyános fölött a Nagy-ortás érintésével, a Kupán-hegyes megkerülésével a Ceberna-völgybe jutunk.      A Karancsra tartó sárga-jelzésről itt letérünk a sárga+ jelzésre, mely egyenesen utunk céljához, a Kercseg-laposra vezet. A forrásnál vizet vételezve megpihenünk, reggelizünk az árnyas fák alatt. A tűzgyújtási rendelet miatt csurdítani most nem lehet, ezért javasoljuk mindenkinek szendvicsek hozatalát. Mintegy félóra pihenés után kimegyünk a Karancs-kőbányai kövesútra., melyen lesétálunk a Tó-strandhoz. Itt igény szerint le lehet öblíteni az út porát az Arany Fácán sörözőben üdítővel, frissen csapolt sörrel, vagy buszra(6x, 11x) szállva be lehet utazni a centrumba.

Javasoljuk mindenkinek, hogy a túrázáshoz megfelelő cipőt, folyadékot, s segítő-botot hozzon!

Olyan haladási sebességet válassz, hogy mindig lásd-halld az előtted haladót!                 A menet mindkét végén 1-1 Béla fog haladni. Megfelelő helyismerettel rendelkezve bárhol csatlakozhatsz hozzánk, de lecsatlakozásod előtt szándékodról szólj a hátul haladó Bélának! Nem hagyunk ott senkit!

Jó túrázást minden résztvevőnek!
Kívánjuk, hogy ez a 3-4 órás, 8 km-es séta váljon egészségedre!

Üdvözlettel:
Szemes Béla

Ha tetszik ez a bejegyzés, kérem kattintson a "Tetszik" gombra.