Salgótarjáni Tájak Korok Múzeumok Klub Egyesülete

2014.07.03-06 Galícia

Kirándultunk a "Különleges Galícia" címmel megszervezett lengyelországi területre.

A tervezett városokat meglátogattuk. Jártunk Krakkóban, megtekintettük a "Wawel"-t, vagyis a királyi várat,  bejártuk a Székesegyházat. Meglátogattuk Báthory István sírját, koszorút helyeztünk el Hedvig királynő síremlékénél, megnéztük a Zsigmond toronyban a Zsigmond harangot. Krakkó főterén felkerestük a Posztó csarnokot, a csodálatos Mária templomot. A kosos ház falán megnéztük  Balassi Bálint domborművét, amely ottjártának állít emléket. Betekintettünk a Collegium Maius, a Jagello Egyetem (amely évszázadokon át az egyetem központja volt) legrégebbi épületének belső udvarába.

A második  napon Tarnow-ban bejártuk  a szép főteret, meglátogattuk a gótikus székesegyházat. Felkerestük Bem tábornok síremlékét, koszorút helyeztünk el emlékére. Lancutban megtekintettük a Potoczki család barokk főúri kastélyát, az azt körül vevő angolparkot.

A harmadik napon látogatást tettünk Przemyslben, az I. világháború harmadik legnagyobb erődrendszerében, koszorút helyeztünk el az elesett magyar katonák emlékére. Krasiczynben megtekintettük európa egyik legszebb reneszánsz kastélyát. Sanokban meglátogattuk a várban lévő kiállításokat, azon belül az ikon kiállítást. Felkerestük Krosnoban a lámpamúzeumot, sétáltunk a  főtéren,  megycsodáltuk a szép épületeket. Útban Stary Sacz felé megtekintettük Gorlicén az 1915.május 2.-i Gorlicei áttörés emléktábláját.

A negyedik napon Stary Sacz-ban felkerestük IV. Béla lányának, Boldog Kingának II. János Pál pápa általi szentté avatásának helyszínét, Meglátogattuk az általa alapított klarissza kolostorban Szt. Kinga nyughelyét, koszorút helyeztünk el emlékére. Ezután a Dunajechez utaztunk, ahol egy fantasztikus tutajozáson vettünk rész. Végül felkerestük Nedec várát, amely a néhai magyar-lengyel határon, a Dunajec partján épült.

Egész utunk során szinte mindenhol tapasztaltuk a lengyel nép II. János Pál pápa iránti tiszteletét, emléktáblák, szobrok formájában. A lengyel nép vallásossága, s ennek jó hatása mindenhol érezhető és látható volt.

Négy napos kirándulásunk során rendszeresen találkoztunk a lengyel-magyar nép közös történelmi múltjának, az ebből eredő lengyel-magyar barátság, kölcsönös tisztelet- és segítés nyomaival, szobrok, emléktáblák, domborművek, testvérvárosi kapcsolatok formájában.

Egy nagyon jól megszervezett, jól előkészített kirándulás részesei lehettünk. Röviden: Sok érdekes látnivaló, jó társaság, jó idegenvevetés, jó szállások, jó reggelik, jó vacsorák, jó idő, sok utazás, sok gyaloglás, jóleső, de elégedett fáradtság.

Nagyon szép út volt. Köszönet a szervezőknek, köszönet dr. Bedinszki Katinak.

Ha tetszik ez a bejegyzés, kérem kattintson a "Tetszik" gombra.