Salgótarjáni Tájak Korok Múzeumok Klub Egyesülete

2016.09.01-04. Barangolás hazánk szép tájain

Kirándulásunk az alábbiaknak megfelelően, nagyon jól sikerült.

Indulás:  reggel 6.00 órakor az SzMT elől

1. nap.:. Első állomásunk Székesfehérvár, ahol megismerkedünk az egykori koronázó város történelmi emlékeivel (Nepomuki Szt.János templomot a híres fafaragott sekrestyével, a középkori romkertet Szt.István szarkofágját, Szt.István Bazilika, Szt.Anna kápolna, Püspöki palota, II. világháborús emlékmű, Szt.László szobor, Mátyás király emlékmű, Országalma, Török falikút, Tizes huszárok szobra, Városháza. Ebédelünk.

Folytatva utunkat megállunk Sárváron és megnézzük a Nádasdy kastélyt, majd Kőszeg szálláshelyre érkezünk.             Vacsora.

1. nap.: Reggeli után országunk egyik ékszerdobozának tartott hangulatos városkáját Kőszeget barangoljuk be, többszáz éves utcáit, tereit, meglátogatjuk a híres Jurisics Miklós várat, a Hősök kapuját, az Arany egyszarvú patikamúzeumot, Jézus szíve templomot, majd ebédelünk. Ezután autóbusszal elmegyünk a Kincs pihenőhelyig, innen kényelmesen elérjük az erdő mélyén, gyönyörű környezetben lévő Hét vezér forrást, a hatalmas fák között kicsit megpihenve visszasétálunk, majd az autóbusszal szálláshelyünkre megyünk. Vacsora.
  2. nap.: Reggeli után Ausztriában Léka várát nézzük meg, majd a festői szépségű környezetben a műemlékként védett híres zsúpfedeles Cáki pincesort. Ebédelünk. Megtekintjük a koronabunkert, melyben utoljára őrizték a magyar koronát. Folytatjuk utunkat Szombathelyre (borostyánút, romkert, mozaikok, főtér, Sarlós Boldogasszony templom), majd az Iseumba megyünk, mely Pannónia ma ismert, legfontosabb római kori, keleti eredetű vallási emléke. Visszatérés a szálláshelyre. Vacsora.
  3. nap.: Reggeli, csomagok elhelyezése az autóbuszban, meglátogatjuk a Jáki templomot, majd Celldömölkön a Kemenes Vulkánparkot, mely 2013-ban nyitotta meg kapuit és Közép Európában egyedülálló ilyen jellegű építmény. Folytatva utunkat Nemeshanyban megnézzük a Csizmadia Vízimalmot és ebédelünk. Gárdonyban felkeressük a Gárdonyi Géza emlékházat. Érkezés Salgótarjánba 20-21 óra között.                      Köszönet Baloghné Anikónak a jól előkészített és lebonyolított kirándulásért.      Fotók a honlapon!

Ha tetszik ez a bejegyzés, kérem kattintson a "Tetszik" gombra.