Salgótarjáni Tájak Korok Múzeumok Klub Egyesülete

2016.10.15. Túra: Károlyi-Baglyasalja

Lelkes kis csapatunk a Galcsik Fogadó előtt gyülekezett a szép napsütéses reggelen.

A Karancs úton kiballagtunk a Bükki Nemzeti Park Baglyas-kő Vár Természetvédelmi Látogatóközpont bemutató és kiállító helyére. Az itt hozzánk csatlakozó klubtagjainkkal mintegy 15-en bejártuk a Látogatóközpont körüli parkban  a tanösvényt, útba ejtettük a kialakított Katalin forrást és a forrás által táplált kis tavakat.

Felkapaszkodtunk a Baglyas-kő vár szikláira, ahonnan gyönyörű körpanoráma tárult szemünk elé. Ezután megkerestük a barlangokat, majd körbe jártuk a szépen kialakított erdei ösvényen a várat.

A Látogató Központban kiállításokat és trófeákat tekinthettünk meg, melyek Salgótarján környékének kulturtörténeti és földtani értékeit, állat és növényvilágát mutatják be. (medve bunda, medve koponya, farkas bunda, ragadozó madarak, róka, borz, stb.)

Mindezek után nekivágtunk a Baglyasra menő erdei kocsiút "megmászásának". Kényelmes sétával a mezei növények és virágok nézegetése közepett visszapillantva gyönyörködtünk a vár és a városrész szépségében, majd a dombtetőt elérve leereszkedtünk Baglyasaljára, ahol az éppen beálló busszal haza utaztunk, hogy a megérdemelt ebédünket elfogyaszthassuk.

Jó volt, szép volt, köszönet Langáné Ilonkának a túra megszervezéséért és vezetéséért.

Kaszáné Falusi Veronika és Kasza Béla képei a fotóknál!

Ha tetszik ez a bejegyzés, kérem kattintson a "Tetszik" gombra.